fredag 2 september 2011

In Alanya baby

Ja, kom fram lite efter 1 inatt till Alanya. 47kg bagage och 10kg taxfree på det och sen datorväskan ytterligare. Jag höll nästan på att få ett bryt. Men fram kom jag utan några speciella krångel. Det var en flyglandning som var av det sämre slaget. Han satte ner planet så hårt så man kan ju börja undra om det var hans första landning. Alla började skratta, ingen blev rädd, och flygvärdinnan drog nått litet taskigt skämt som en pik till piloten sen där på slutet. Det var nog inte hanns dag helt enkelt.

Hotellet vi bor på heter Volkan Apart hotell och är toppen. Skitfint faktiskt. Eller hotellet JAG bor på, för Mehmet är fortfarande kvar i Adana hos sin syster och kommer först imorgon. Ibland kan man inte riktigt matcha bådas liv för att allt ska bli perfekt, så denna gången fick jag anlända hit själv.

Har idag hunnit packa upp, varit runt halva Kleopatrasidan av Alanya för att hämta prylar, varit på Elite o käkat med Anna, Patricia och Josefine, tagit en öl på Kilim, tog en sväng förbi vaxa-armarna-stället men tanten hade stängt då det är Bayram. Nu blir det antingen ett dopp i poolen eller att sätta igång med plugget som jag nu halkat efter på med en hel vecka redan. Great Marie!!!

Ikväll blir det en sju dundrans fest med Anna, Anna och jag själv =) Vi ska förfesta på ena Annas balkong i Damlatas o sen blir det förmodligen QueensGarden. Det finns risk för att det blir några glas för mycket ikväll, med tanke på att man är rätt så het på gröten då jag inte festat på skitlänge. Men kul ska vi ha.

Skål, se upp där nere... ;)

2 kommentarer:

  1. Nu tar du det lugnt, så du inte bryter benet eller nåt ;)

    SvaraRadera
  2. Kan du inte ta lite foto från lägenheten och lägga upp i din blogg skulle va jätte kul att se
    hur den ser ut, Hoppas på en underbar tid för er:)/ Cissy

    SvaraRadera