onsdag 7 september 2011

Finns ingen tid

Hej alla. Jag är ledsen att jag inte bloggar... men jag HINNER INTE. Jag har inte hunnit med något sen jag kom hit. Men det lilla som trots allt har hänt kommer här:

Festade med Anna, Anna, Patricia och Josefine redan första kvällen. Det kanske jag redan har bloggat om förresten. Well, vi hade i alla fall en trevlig o rolig kväll. Jag blev grispackad o minns knappt hur jag kom tillbaka till hotellet.

Mehmet anlände till Alanya, tror det var i måndags (?). Han dök upp lite oväntat när jag satt o åt frukost nere på hotellet. Jag trodde jag skulle hinna duscha o fräsha till mig lite innan han ko, men icke. Vi kramades massor och hade sen en mysdag bara han o jag. Vi har poolbadat, ätit på restauranger, myst på balkongen, bytt presenter mm. Jag fick en jättefin guldring av honom. Tyvärr var den för liten så vi ska gå o töja den något så jag kan använda den sen. Han började jobba redan igår. Får hoppas att han kommer trivas på det nya stället. Kändes lite sådär halvbra igår tyckte jag när han pratade om det. Men vi får se.. han kanske byter ställe snart igen.

Jag har också varit på Oba Ekmek med Anna. Vi käkade en gudomlig pasta där. Dit ska vi gå fler gånger för det var så otroligt gott o billigt. sitta o tjöta lite skit, ta en äppelte och njuta av livet.

Jag har också kommit igång med min skola äntligen. Pga att jag inte började plugga förrän en vecka efter kursstart så ligger jag ju då redan efter. Det innebar att jag igår fick plugga SOM EN GREK för att hinna ifatt lite. Satt allts från typ 14 el 15 på dagen, ända tills Mehmet kom hem vid 24 inatt. Jag varken åt eller gjorde något annat, bara pluggade. Men så fick jag ju väldigt mycket gjort också. Jag kommer nog dock ha väldigt många frustrerande dagar med de här två kurserna, det vet jag redan. Plattformarna som man använder i studiesyfte är så röriga och man fattar inte ens hälften av upplägget. Vi ska bilda grupper med folk som är med i kursen, som man ju inte har en aning om vilka de är, och sedan göra grupparbeten. Så i oktober så får ni nog räkna med ett o annat utbrott från min sida, för då kommer jag nog ha det slitigt. Jag har gjort upp ett schema för mig själv för att ens hinna med allt. Jag är till att börja med fullsketen med skolarbete till nån gång runt den 20:e, så det blir inte mycket nöjen för mig under september månad. Snacka om att det är skillnad på detta årets studier och förra årets då allt var mycket friare med få deadlines och enklare upplägg och alla studier gjordes enskild. Den här första halvan av terminen läser jag ju två tunga kurser - Marknadsföring och Ledarskap - och detta mosvarar 100% studier. Och det är väldigt mycket skrivarbeten som skall in och deadlines som ska hållas och mycket som händer o sker på samma gång. Vet inte om jag kommer palla ärligt talat. Men jag gör ett försök =)

Idag är det dags för oss att flytta till vårt gamla hederliga Luxor igen. Mehmet kommer hem till 12 så vi kan hjälpas åt med all packning. Ska bli skönt att komma till den lite lugnare gatan igen för här utanför är det så sjukt mycket störande ljud, så man kan knappt ha balkongdörren öppen.

Nu hinner jag inte berätta mer för det är dags för frukost och sen ett dopp i poolen. Där efter är det packning och lite plugg som gäller och sist den lilla flytten.

Sköt om er vänner och kommentera gärna, då blir jag glad =)

1 kommentar:

  1. Roligt att läsa att du har det bra! Och det är klart du kommer att klara av dina studier! Det finns ingen som är så strukturerad som du!
    Jag hejjar på dej, i alla fall.
    Stor kram från kalla Sverige. Ja, man skulle kunna kalla det höst här nu. :)

    SvaraRadera