fredag 17 maj 2013

Sov skandalöst länge idag!!!

Idag vaknade jag vid 8-tiden, men tänkte att det var lite väl tidigt. Går jag upp så tidigt så blir ju dagen så lång, så jag tänkte somna om en stund. Kan ni gissa att jag sedan flög upp ur sängen när jag vaknade till och insåg att klockan nu var 12.05. HERREGUD!!! Mehmet slutar runt 13 på fredagar, eftersom de arbetar längre under veckorna. Jag rusade som sagt upp och inom loppet av 1tim och 15min så hade jag hunnit; dusha och fixa mig, bädda sängarna, städa hela badrummet, vattna blommorna på balkongen och småplockai lägenheten. Inte illa pinkat... tror det måste vara personligt rekord =D

Ja, idag, liksom alla andra dagar, så sitter vi inne trots de 25grader i skuggan som nu är utomhus. Varken jag eller Mehmet har någon större lust till något i livet just nu. Det har varit för mycket i våra liv och dessutom känner vi oss kraftigt begränsade eftersom vi varken har bil eller körkort. Tanken var att jag skulle börja med körkortet nu när jag blev utan jobb, men så har det inte fallit sig av olika anledningar. Vi har ju mopeden nu, som är guld värd när vi ska åka o storhandla eller när Mehmet ska ta sig till jobbet eller om jag har något ärende. Men en moped är ju knappast något man gör en familje-söndasgsutflykt med =S Om jag bara kan få ändan ur vagnen o börja övningsköra så skall väll inte ett körkort vara allt för långt borta. Finner bara ingen inspiration till någonting just nu. Det är samma sak med detta att börja träna. I mars kastade jag mig iväg och köpte träningskort på Actic City i stan. Ett svindyrt 4mån kort, och jag såg verkligen fram emot att börja röra på mig. Men vad hände med de planerna... Nu har det snart gått en hel månad, o jag har fortfarande inte ens varit på introduktion på det där jäkla gymmet. Great! =(

Nej, jag måste verkligen ta mig i kragen, och tro mig när jag säger att jag försöker. Jag tror att min planerade resa ska ge mig ny motivation, glädje och inspiration. Jag behöver komma bort och ta igen allt jag gick miste om på vår senaste "semester" när allt bara blev en enda stor katastrof!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar