torsdag 23 maj 2013

OH MY GOD :cO

Igår när jag precis publicerat mitt sista inlägg så slängde jag ett öga i min mail. Jag hade då fått ett mail från det första jobbet jag sökte, som är på Försäkringskassan. Det visade sig att jag blivit utvald i alla fall första gallringen, vilket ju var jätteroligt. Tydligen skall det vara 3-4 gallringar, så det är helt klart tufft.

Andra delen i rekryteringsprocessen bestod i ett test som man skulle göra via sin dator. Jag har gjort detta test nu på morgonen. Den sammanlagda tiden för de fem olika delmomenten tog 60min, men totalt blev det nog att jag satt dubbelt så länge, eftersom man tog lite pauser mellan testerna och det fanns övningsuppgifter man kunde öva på innan skarpt läge. Testet fick mig att svettas ymnigt =D

Del 1: Lära sig att göra många saker samtidigt... fånga bollar i en hink, göra enklare matematiska uträkningar, jämföra rader med bokstäver i en viss kombination. Detta under 5min tid. Det tog nån minut innan jag ens fattat att manskulle göra dessa moment samtidigt, eftersom man i övningarna gjorde dem en o en, men när jag väl fattade grejen så gick det galant.

Del 2: Besvara olika påståenden, med sant, falskt eller osäkert, utifrån sex flikar med information om ett fiktivt företag. Man skulle alltså lära sig att solla ut viktig information i en viss situation. Detta var svåååårt.

Del 3: Memory, ja vi alla har väll spelat det som barn =). Detta var flera omgångar av en gamla klassikern fast i ny tappning som dessutom gick på tid. Man fick se olika symboler swisha förbi under några sekunder och därefter hade man ytterligare sekunder på sig att välja ut vilka symboler man just sett.

Del 4-5: Detta gick inte på tid som tur var =) Här skulle man ta ställning till olika påståenden om sig själv och i arbetslivet. 3 påståenden presenterades åt gången och man fick fördela 6 poäng totalt på dessa tre, utifrån hur väl det stämde in på mig och mina åsikter.

Nu får jag lov att vänta några dagar på svaret och om jag kommer gå vidare eller inte. Nästa steg är rekryteringsseminarium och intervjuer. Nu till PROBLEMET... jag åker på semester precis när det sätter igång. Det är bara att hoppas att de är så snälla att de väntar på mig, OM jag nu skulle bli uttagen vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar