fredag 24 maj 2013

Ärenden på stan

Idag har jag varit på stan halva dagen. Började med en skön pedikyr vid 12-tiden. Men jag tycker hon slarvade o haffsade o fick säga till att tånaglarna var för långa. Dom borde väll alltid klippa ner tånaglarna, sålänge det finns något att klippa. Man vill väll inte spara ut dom naglarna heller. Så hon fick kapa dem. Sen valde jag så fint nagellack, stark rosa med glitter över. Jag var så duktig o tog med mig flipflop för att inte förstöra lacket på hemvägen. Men så var vi så länge på stan o det hann att bli lite kyligt ute, så jag tog på mig mina tygskor iaf sen. Och självklart var nagellacket bortskavt på vissa ställen när jag kom hem =( Jaja, jag får måla på det på något sätt.

Sen mötte jag upp Mehmet, som slutar tidigt på fredagar. Vi satt på torget, åt en kulglass och pratade med hanns kompis en bra stund. Sen gjorde jag lite andra småärenden, och nu är vi äntligen hemma. Mehmets kompis berättade att de tänkt åka till Göteborg imorgon på någon slags festival, så han erbjöd oss att åka med. Jag har visserligen redan köpt tågbiljett, men vi tänkte att det kunde vara roligt att åka tillsammans. Vi får se hur vi gör. Mitt flyg går runt 17 imorgon.

Kvällen skall ägnas åt att packa klart... känns som att jag aldrig blir klar inför den här resan alltså. Sen ska jag även slänga in ytterligare en jobbansökan, som Skoladministratör tänkte jag. Det hade faktiskt varit roligt och intressant. Men detta enbart om jag hinner med det ikväll, har ju lite annat att göra också. Jag måste ju få känna att semestern börjar någon gång. Jag har tänkt väldigt mycket på det de senaste dagarna hur hårt jag pressar mig själv jämt, till att prestera perfekt o vara så gott som bäst hela tiden. Jag slappnar aldrig av, utan vill hela tiden ligga steget före och få ut det mesta av det bästa. De senaste dagarna har jag läst en del bloggar, främst skrivna av Turkfruar. Det är väldigt många av dem som lever ett gott liv, en del lever på sin man och går själva hemma, en del tar dagen som den kommer, andra nöjer sig med det lilla osv. Och jag önskar att jag kunde vara bara en liiiiten gnutta sån som person. Så igår fattade jag ett litet beslut faktiskt, som är enbart för min egen skull. Vad det är återkommer jag nog om längre fram om det blir så.

Nu är det dags för middag här - en smarrig pastagratäng som jag slängde ihop igår.

So long my friends!!!

1 kommentar:

  1. Roligt att du tagit upp bloggen igen :)
    Välkommen ner igen till värmen och hettan, skall bli trevligt att ses återigen och hoppas denna resa blir så mycket bättre nu gumsan och att du kan koppla av totalt från alla krav och prestationer i några veckor. Ibland behöver man släppa tankarna på allt för att få nya krafter...inşallah inşallah ;)!! Hälsningar från familjen i Oba ;)

    SvaraRadera