torsdag 23 maj 2013

Jag ångar på som ett lok

Ah, va fasen, när jag ändå hade ångan uppe så passade jag på att även söka ett jobb som Teamchef här i Skövde. Nu har jag alltså 4 tjänster att vänta svar på med spänning under semestern. Jag är förvånad själv över att det lossnat såhär bra för mig de sista dagarna. Varifrån får jag min motivation och lust och ork??? Det fina vädret, stundande semester o avkoppling, kärleken till sambon.... eller har jag helt enkelt bara tagit mig ur den djupa svackan som alltid inträffar när chocken lagt sig efter en så stor livsförändring som att bli varslad från sitt jobb. Jag vet inte...?!?!?

I vilket fall så resonerar jag som såhär... Det är betydligt bättre att passa på att söka jobb nu, i bransher där jag vill arbeta, i städer dit jag kan ta mig utan att behöva flytta, innan a-kassan och arbetsförmedlingen har fått en i sitt grepp. Det är NU jag har tiden och möjligheten att välja det jag själv vill göra utan stress o press. Och vem vill gå på a-kassa i dagens läge. Det är så skönt att få en månatlig normal/hög inkomst där man verkligen kan sätta guldkant på tillvaron, istället för att behöva räkna varje krona när räkningarna är betalda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar