måndag 20 maj 2013

ALANYA

Ja, på lördag bär det då av på 2 veckors semester. Då har jag tänkt att ta igen allt det där som vi missade på den förra semestern. Jag kommer att åka själv den här gången. Mehmet har inte möjlighet att vara borta från sitt jobb mer före sommaren. Han har ju dessutom fått ett 3 månaders kontrakt nu och det är jätteskönt. Vi hoppas verkligen att han snart ska få en fast tjänst, för när de här tre månaderna har gått så har han jobbat heltid där i över ett års tid.

I Alanya så ska jag bo på ett gammalt kärt hotell som jag bott på många gånger förut. Hela 6 gånger tror jag. Det är också när jag bott där som jag haft några av mina absolut bästa o roligaste Alanya-vistelser - Best House Hotel. Det var där jag bodde när jag träffade Mehmet för första gången och det var också där vi tillbringade vår förlovningsnatt ;) Denna resan blir den 28e till Alanya, men den 30e till Turkiet. Det har blivit några resor sedan 2004, även om det blivit färre de senaste åren. Men sedan dess har jag också hunnit att resa till Cypern, Rhodos och Phuket i Thailand. Av dessa ställen så är Thailand överlägset mest exotiskt, vackert o spännande. Men Alanya är som ett andra hem för mig och det är där jag haft som allra, allra roligast. Cypern och Rhodos var inget för mig tyvärr.

Det är några vänner som kommer komma ner samtidigt som jag åker, så jag kommer inte bli helt själv. Sedan känner jag ju ett par tjejer som bor där nere permanent eller sässongsvis, så det är roligt. Hade ju självklart velat att min bästa vän eller sambo hade åkt med mig, men den här gången blev det inte så. Att vara ifrån Mehmet 14 dagar kommer kännas långt, men jag tror det kommer vara nyttigt för oss. Man får hitta på saker på varsitt håll och hinner börja längta och sakna. Det får säkert fyr på glöden, det är jag säker på ;) Ska försöka att inte ringa och webcama för mycket, så han hinner bli sjuuuuk av längtan efter mig, hihii =D

Min resa kommer förmodligen innehålla en hel del med att ta-dagen-som-den-kommer, sola och bli brun, äta gott, sovmornar, festa litegranna, hänga på olika restauranger o barer, balkonghänga, poolhänga, shopping, Dimcay och kanske en vända upp till borgen om jag har tur. Packa väskan ska jag börja med nu så fort som möjligt. Jag har köpt till 5kg extra bagage, så att jag inte behöver oroa mig för att ha övervikt. Jag packar ALLTID för mycket och får aldrig plats med allt i min stora resväska, utan behöver en extra ryggsäck. Skor är något som jag absolut måste lära mig att ransonera. Jag kan lätt ta med mig 10 par och ändå sakna minst ett par skor som jag väldigt gärna hade velat använda till just den där outfiten. Men ska man bara vara borta ett par veckor så får det nog räcka med 6 par.... max!!!

Taxfree varorna är redan beställda. Som vanligt köpte jag alldeles för mycket där också, tror det gick på över 1000kr =D Men jag vet ju att jag inte kommer åka på så många semestrar i år, som jag brukar, så visst ska man få unna sig o leva gott denna resan då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar