fredag 17 maj 2013

Personlighetsanalys, vad skoj det var!

När man blivit varslad så kan man ha rätt att nyttja Trygghetsrådets hjälp till att komma vidare med att hitta ett nytt jobb eller vad man nu vill hitta på. Jag har varit där en gång tidigare. Då fick jag hjälp med att granska mitt CV och mitt personliga brev. Här om dagen hade jag ett nytt möte inbokat, och då hade vi planerat att göra en personlighetsanalys enligt Myers Briggs metod. Testet tog 2 tim från start till mål och så roligt det var =) Först fick jag svara på ett frågeformulär med 88 frågor där man ska ta ställning till olika påståenden. Resultatet av svaren räknas ut enligt någon viss formel. Därefter skulle man klassa sig själv enligt 4 olika kategorier. Sedan jämfördes det med resultatet från testet och då får man fram om ens egen syn på sin personlighet stämmer överens med hur omgivningen möjligen uppfattar en som person. Och det kom inte som någon stor förvåning för mig att jag hade mycket god koll på min egen person och att självinsikten var mycket god. Jag blev klassad som en ISTJ, för er som vet hur detta test fungerar. Och igenkänningskomiken var total när man sedan fick ett helt häfte om just personlighetstypen ISTJ. I häftet fanns också råd som kan vara bra att ha med sig när man är på jakt efter ett arbete som skall passa ens personlighet.

Innan mötet med Trygghetsrådet så hade jag en shoppingdag. Vi har nyligen köpt en jättesmidig scooter-moped och denna dagen var det min tur att ha den. Jag passade då på att åka till Maxihuset för att leta kläder och skor till en resa jag ska göra snart. Oj vad mycket snyggt det fanns i butikerna. Jag hade kunnat handla en av varje. Men med tanke på hur otroligt mycket jag handlat förr om åren som sen bara blivit liggande, så har jag under senare tid försökt att tänka till en extra gång innan jag köper något i klädväg. Men trots allt så kom jag hem med en långklänning från GinaTricot, 3 par ballerinaskor från Skopunkten, en zebrarandig tunika från Lindex och ett par mintgröna jeansleggings från Kappahl. Sen lite annat småplock som ett glitternagellack, ringar och örhänge. Nu får det lov att räcka med shopping för ett tag. Men det var faktiskt på tiden att jag köpte lite nya snygga kläder, speciellt nu inför resan. Gällande resan så kommer jag berätta mer i ett annat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar