onsdag 22 maj 2013

Mera jobbsök, jag viiiill, det är ju MITT jobb det här

När man minst anar det så dyker det upp något. Har just sökt en RIKTIGT intressant tjänst, som skulle passa mig som handen i handsken. Jag fick till en saftig ansökan och hoppas av hela mitt hjärta att de skall kontakta mig för en intervju. Dock blir man ju lite deprimerad när man tänker på hur otroligt många som söker utannonserade tjänster nu för tiden. 500-600 sökande är ju inte alls ovanligt. Och i detta fall så söker de bara en enda person för anställning. Men jag tvivlar inte på min kompetens o mina kunskaper, utan jag vet vad jag kan o "går för". Men sen är det ju så otroligt mycket som handlar om personliga kontakter nu för tiden, vilket jag inte alls har några i detta fallet. Hihi, jag kommer verkligen inte kunna slappna av under semestern, utan att vara rädd för att missa ett telefonsamtal från någon av de ställen där jag sökt jobb.

Håll alla tummar ni har för mig nu kära läsare!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar