lördag 18 maj 2013

Lite pirrig o nervös, just skickat in en jobbansökan ;)

Jag fann en näst intill perfekt tjänst som utlysts för någon vecka sedan. Jag kände att den verkligen skulle vara något för mig. Ni vet, när man får en sån där känsla bara om ett jobb o tänker att "Det här jobbet SKA jag bara ha". Det är otroligt mycket med den här tjänsten som verkligen lockar mig, men det som känns motigt är att det är 55min pendlingsavstånd med buss. Jag kanske blivit lite bortskämd under typ hela mitt arbetsliv, för jag har nästan alltid haft jobb mitt inne i Skövde centrum, så det har bara tagit mig 15min att gå ner dit. Men som sagt, jobbet känns så lockande att jag bara måste ge det en chans. Och nu är min ansökan inskickad =))) Jag la verkligen krut och energi på att få den näst intill perfekt. Jag funderade i flera dagar på hur jag skulle formulera mig i mitt personliga brev och hur jag skulle kunna strukturera om mitt CV för att få det så attraktivt som möjligt. Det som är positivt i detta läge är att de inte bara söker 1 person.... utan 30st!!!

Jag har spanat runt ytterligare efter jobb på internet. I Skövde verkar det inte hända ett skit på den fronten, men i en närliggande kommun har jag hittat ett par tjänster ytterligare att söka. Det skulle vara så otroligt skönt att få gå hemma hela denna sommaren o verkligen kunna njuta av lite paus i livet, för att sedan veta att när sommaren är slut så väntar ett nytt jobb. För att förtydliga för er som inte känner mig så väl så blev jag ju varslad från mitt förra jobb. Uppsägningen gäller från 1 mars och jag har där efter 5 mån uppsägningstid. Vi arbetade ju hemifrån under mars månad, men sen från första april och fyra månader framåt så går jag hemma med full lön, arbetsbefriad alltså. Så just nu har jag möjlighet att välja - ledighet med betalt eller nytt jobb och på så sätt dubbla löner. Det är ju helt klart en fördel att kunna söka jobb i lugn o ro, när man vill, hur man vill, utan att vara jagad av arbetsförmedlingens handläggare.

Så håll nu stoooora tummen för mig att jag får det här jobbet jag sökt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar