torsdag 1 december 2011

Glädje varar inte för evigt

Tänk att det är konstigt att glädjen får inte vara för länge inte. Idag har jag tagit strid med North Hub, bolaget som spårar väskor åt x antal flygbolag. Jag har ringt dem några gånger de senaste dagarna eftersom datorsystemet visar att de fortfarande inte hittat min väska. Det är en sak att väskan är ute och flyger någonstans, bara man kan följa vart den är och vart den åker. Men att de inte ens har hittat väskan, där går min gräns, för nu har det faktiskt gått 5 dygn. Så jag ringde upp dem igen. Jaaaaaaaaa, men då visar det ju sig att deras system som skall fungera världen över inte fungerar och har så också inte gjort på en veckas tid. Visserligen informerade de mig när jag rapporterade väskan försvunnen om att systemet inte fungerade. Men att det såhär efter 5 dagar fortf. inte fungerar det är inte acceptabelt. Och ännu mindre acceptabelt är att de inte heller gör några manuella ansträngningar för att hitta min väska o alla andras. Så när man ringer till dem o frågar "VART ÄR MIN VÄSKA" så hänvisar de bara till datorsystemet som inte fungerar och till vilken avgångstid nästa flyg från Istanbul har, istället för att ta sina smutsiga jävla fingrar o lyfta luren PÅ RIKTIGT och ringa till flygplatsen där väskan skulle kunna tänkas vara. Nej, det verkar alldeles för svårt för dem och alldeles för krävande.

Men guess what, det accepterades inte av Nylénskan på andra sidan luren. Tur att man lite granna är född med talets gåva och vet hur man väljer orden. Jag drog igång en ramsa utan dess lika, med argument som till och med att fått pyramiderna i Egypten att börja vackla. Och givetvis vann jag matchen. Hon har nu lovat att lyfta luren och ringa Antalya flygplats och sedan ringa tillbaka till mig. Om det är så att dom inte hittar väskan där så tänker jag med samma taktik och samma argument kräva att hon även ringer Istanbuls flygplats o frågar om väskan finns där. För denna gången ger jag mig ICKE!!!!

Håll i hatten, nu är jag på krigsstigen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar