söndag 11 december 2011

Världens godaste pastasås - RECEPT

Idag lagade jag en av mina favorit pastarätter som jag varit sugen på i flera månader. Var ju stört omöjligt att laga den i Alanya eftersom de inte har någon av ingredientserna typ. Här kommer i alla fall receptet för er som blir sugna. Jag tog också bilder, men låt inte dessa avskräcka er, för maten är mycket godare än vad den ser ut. Och för er som inte gillar spenat och har hemska minnen från spenatsoppan med ägghalvor från dagis, så har jag en glad nyhet... den smakar inte spenat =)

Recept:

200gram fryst hackad spenat (halv påse)
2,5dl creme freich (obs! måste vara den fetaste)
100g gorgonzolaost
salt
vitpeppar
(för er som äter kött så kan man också ha stekt bacon)

Gör såhär: Tina spenaten i en kastrull. Lägg i gorgonzolan o låt den smälta. Rör i creme freichen. Salta o peppra efter smak. Om ni vill ha bacon i så ska den stekas och tas i sist.

Såsen serveras med bandspagetti, gärna färsk sådan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar