lördag 10 december 2011

Joodå, men annars så...

Annars så händer det väll massor men ändå ingenting. Jag började jobba i måndags och på kontoret är det total kaos o panik pga nya arbetsuppgifter, så man är heeeeelt slut i huvet när man kommer hem. Den enda tiden på dagen som man verkligen kan konsentrera sig på de lite svårare arbetsuppgifterna är ju när alla gått hem, så jag har jobbat över lite i veckan som gått. Och det behövs, mer än väl... vi hinner inte med just nu och alla insatser verkar behövas och jag hoppas att de uppskattas.

Gällande min resväska så är ju det en sju jäkla historia också. Dom har hittat den.... i PEKING!!! När jag fick beskedet så var jag mest glad, lättad o tacksam över att de faktiskt hittat den alls efter 1,5 veckas ovisshet. Men så kontaktade jag spårningsföretaget idag och de kunde inte bekräfta så mycket mer än att Pekings personal är jättedåliga på att se till att skicka iväg väskorna och att de kan ställa dem där i ett par veckor utan att direkt bry sig. Så hon på spårningsföretaget sa att dom just nu hade passagerare som hade väntat 1 månad på sitt försvunna bagage. Jag hoppas i alla fall att min väska kommer innan jul... det är ju en jättefin kjol där i som jag så gärna skulle vilja ha då. Men jag ger inte upp, nu har de ju hittat den o nu får jag lita på att den kommer i min ägo snart igen. Hee... Peking... wtf liksom?!?!

Nu är det bara 12 dagar kvar tills älsklingen kommer hit... förhoppningsvis. På måndag ska jag ringa Ambassaden i Ankara o kolla om Mehmets UT-kort har kommit fram. Om vi bara kan få det bekräftat under kommande vecka så kan jag köpa sista delen av hans flygbiljett sen. Hihi, min lilla sötnos ska ut och flyga själv. Jag hoppas verkligen att han fixar det, då han ska både till Ambassaden i Ankara, vidare till flygplatsen där o flyga till Istanbul, sen hem till morbrorn i Istanbul för att sen återvända till flygplatsen i Istanbul dagen efter o då flyga direkt till Stockholm. Finns mycket som kan gå fel, men jag sätter all tilltro till resebolagsguden och att han har en jävligt bra vecka just då.

Idag har jag bestämt mig för att skaffa riktig julgran för denna julen. Det blir min första riktiga julgran i mitt eget hem. I min tidigare lägenhet fanns det inte plats för det men i min nuvarande lya så har jag ett rymligt hörn i vardagsrummet som är perfekt för en gra. Och det ska vara en riktig gran, inte en i plast. Och om allt går som planerat så kommer jag o hjärtat att klä den tillsammans dagen före julafton med ljusslinga, glitter och söta små julgranskulor. Tänkte jag ska kolla med mamma om hon kan skjutsa mig till rusta någon dag för inhandling av diverse tillbehör. Ska det vara jul så ska det, så det blir julgran, julklappar, pynt, julbak i mellandagarna, julmusik och hemmalagad julmat för hela slanten... hoppas Mehmet kan lära sig att uppskatta julen också sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar