söndag 11 december 2011

Bara 11 små fjuttiga dagar =)

11 dagar kvar... Ooooooh-oooooh I like it!!!

Snart är han här. Känns helt obeskrivligt att det bara är ynka 11 dagar kvar. Såhär kort tid har vi nog aldrig varit ifrån varandra mellan gångerna. Känns ännu mer obeskrivligt när jag tänker på att han faktiskt ska komma hit på riktigt... och bo här på riktigt... för alltid.... och alltid. Hahaa, jag kan nog inte på riktigt föreställa mig detta tror jag. Som sagt så är jag 31år och har aldrig tidigare varit sambo, men nu ska det ske. Jag har längtat efter denna dagen i flera år, att få bli sambo, att få komma hem till någon efter jobbet och inte bara till en tom o "död" lägenhet där alltid står på exakt samma plats som när jag lämnade. Att få komma hem till någon som kanske både har städat, lagat mat och tänt ljus - för det säger han nästan varje dag att han tänkt och vill göra. Känns bra att han ser fram emot hemmamans-livet för ett tag. Och jag är inte direkt bortskämd med att det står lagad mat på bordet när jag kommer hem. Sen jag blev vegetarian när jag var 13 så har jag lagat min mat själv i princip varje dag. Det känns som en dröm att ha hittat en man som både gillar att laga mat, tycker om att städa och hålla rent och att göra mig glad med det samma =)

Jag hoppas över allt annat att vi ska trivas här tillsammans och att Mehmet ska finna sig till rätta i lägenheten, i Skövde och med Sverige och allt som hör till. Men jag har faktiskt riktigt goda förhoppningar eftesom han nästan varje dag talar om hur otroligt trött han är på livet och på människor i sitt land, dels i hembyn, dels i Alanya. Senast igår så berättade han vad folk hade vräkt ur sig om mig t.ex. Mehmet gick hem o besökte sin kusins familj, men kusinen var dock inte hemma. Då fick Mehmet veta av familjen att en kille som Mehmet bråkat lite med i somras, han har spridit ut till folk att jag varit gift 3 gånger förut och att Mehmet är min 4e man. Allt detta för att folk ska titta snett på Mehmet och tycka att det är en ren skam att han är tillsammans med mig, Man bah, typ häpnar ju över vad folk får allt i från. Skulle jag varit gift förut, 3 gånger dessutom. Haha.... jag tappar nästan talförmågan. Jag kanske borde se det som en komplimang, att de tycker att jag är hot stuff och riktigt åtråvärd ;) Ja, nej, men ni hör ju själva hur folk pratar skit. Och det är precis just det som jag o Mehmet är så otroligt trötta på i Turkiet. Har inte spelat nån roll vart vi har satt vår fot så har folk pratat skit, vräkt ur sig fräckheter eller spritt lögner och försökt förstöra för oss. Det spelar ingen roll hur långt jag än tänker tillbaka så kan jag inte komma på att någon någonsin gjort något sådant mot mig här i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar