torsdag 10 maj 2012

Tom i huvet...

Idag har varit en ganska så vanlig dag, så jag har väll inte så jättemycket att skriva om. Det har regnat precis hela dagen, men det är rätt så mysigt också. Som vanligt så har jag spanat efter resor idag, men än har vi inte slått till på något. Jag tror priserna kommer sjuka kraftigt under eller efter helgen.

Något som jag tycker är riktigt trist är att det är folk i min absoluta närhet som förstör min glädje över den här semestern. Jag är otroligt stolt över att ha lyckats spara ihop såpass mycket pengar redan att vi faktiskt har råd att åka på semester. Vi har ju faktiskt levt bara på min lön ända sedan Mehmet flyttade hit och vi har levt snålt. Så jag har längtat sjukt mycket efter vår första utlandsresa tillsammans. Detta verkar dock sticka i ögonen på personer i min närhet. Personer som lägger sig i mina prioriteringar av mina egna intjänade pengar och säger saker som får mina glädjekänslor att avta och gå ända ner i bott. Förstår inte varför någon vill göra såhär... Kan bara komma på en anledning - SVART OCH SKÄR AVUNDSJUKA!!!

Jag har i alla fall kämpat och slitet länge nu och sparat pengar för att nå mitt mål att kunna åka på en härlig semester, trots att vår ekonomi inte är den bästa. Vi tänker i alla fall njuta av den här kommande resan i fulla drag och dom som har problem med det kan ju gå o dö!

1 kommentar:

  1. du betalar dina räkningar och har mat på bordet, vad kan man möjligen ha att invända mot vad man använder resterande pengar till?

    SvaraRadera