söndag 6 maj 2012

Städa, städa, varje freda´, också varje juuuul...

Igår tog jag tag i lite hushållssysslor. Efter att inte ha tvättat lakan o handdukar på 1 månad och inte heller kläder på 3 veckor så var det HÖG TID att göra det igår. 11 maskiner, som jag lyckades pressa ner så att det blev 10, stod alltså på schemat denna lördagskväll. Frågan var ju bara hur jag skulle lyckas tvätta allt och dessutom få det torrt på den minimala tiden av 17-22. Ja, det gick nästan, även om jag nästan höll på att börja lipa av trisstess när jag sprang ner i tvättstugan (i det andra lägenhetshuset) för sjunde gången. Vi beslutade att istället för att vänta på att allt skulle torka i torkrummet fram till midnatt så lät vi det hänga kvar över natten. SÅ vad innebar det... Jo, nämligen att jag fick ställa klockan på 6.30 denna morgon för att hämta upp allt. Det gäller att ha disciplin ibland, det ska gudarna veta.

Men nu är det snyggt o fint här hemma, handdukar o sängkläder är bytta, våttorkat överallt, snabbstädat badrummet, vattnat blommorna och dammsugit. Har jag riktig tur så kan fästmannen bemöda sig att diska lite sen också... eftersom jag gjorde i stort sett ALLT igår. Men jag tror han insåg att han också borde dra sitt strå till stacken då han, utan protester, cyklade iväg o handlade frukost denna morgon till oss. Jag älskar våra helgfrukostar. Vi gottar alltid till det med rostat bröd, omelett, massa grönsaker och ostar, juice och kaffe. Smaskens... och mysigt!

I övrigt har jag inte gjort många knop idag. Mehmet är nu ute och lirar lite fotboll på egen hand och jag tar det mest bara lugnt. Om det bara inte hade varit så jädrans kallt ute så hade jag, precis som för en vecka sedan, tagit en filt och gått ut och solat på gräsmattan. Då var det ju riktigt varm och helt otroligt att jag fick färg i ansiktet och sen tom flagade lite några dagar senare. Men snart, SNART får vi komma till den riktiga solen. Bara ca 3 veckor kvar innan vi drar iväg =D

1 kommentar:

  1. Hej Marie!

    Åh så kul att du är tillbaka, har saknat dina inlägg..:)! Och så roligt att det fungerar så bra med sambo-livet, det vet man ju aldrig innan hyr det kommer funka och dessutom m två olika kulturer!

    Ser fram emot att läsa ofta nu..;)

    Kram från Emma!

    SvaraRadera