onsdag 9 maj 2012

Tanken var...

Ja, tanken var faktiskt att jag ska blogga varje dag från och med nu. Men här om dagen så gick vår laddare till datorn sönder.... IGEN!!!!!! Så har inte kunnat använda datorn på ett normalt sätt fram till igår kväll då den la av helt. Men idag ska vi till Mediamarkt och klaga på kvaliten. Man kan ju tycka att ALLA delar på en datorladdare ska hålla längre än 1 månad och 3 veckor. Sen kan man ju säga som tjejen sa som svarade när jag tryckte val 3 när jag ringde till butiken. Denna avdelningen skulle arbeta med bland annat reparationer osv. Men hon som svarade var "inte så tekniskt lagd" så hon kunde hjälpa mig i frågan, utan hänvisade mig till att åka till butiken direkt istället.

I övrigt har det väll inte skett något världsomvälvande sen i förrgår. Mehmet hade fotbollsträning igår så jag fick lite tid för mig själv. Då passade jag på att laga några matlådor. Jag har ju börjat med min kolhydratfattiga diet nu. Det går bra än så länge, men så har jag ju bara hållit på med det sen igår också. Men jag vet ju att den fungerar för mig, även om jag har en tendens att gå hungrig även om jag äter stora ordentliga mål 3 gånger per dag och där emellan nån frukt. Men om man ser till matvanorna jag haft förut så är det kanske inte så konstigt. Men det bästa med den här kosten som jag äter nu är ju att jag faktiskt tycker den är god och tillfredsställande. Det som dock är kämpigt är att fajtas med sockersuget. Men skam den som ger sig. Om bara ca 18 dagar ska vi på semester och det vore väll bara föööör dåligt om jag inte kunde hålla dieten så pass länge.

Jag håller mig uppdaterad bland resor flera gånger per dag nu. Och nu verkar det som att de är på god väg att gå ner i pris. Vi vill kunna komma undan med allra hälst max 2500kr per person för en 2 veckors resa till spanien eller någonstans runt medelhavet o grekland. Jag håller även lite utkik bland Allinclusive resorna som kan säljas till superpriser ibland. Har sett några 2 veckors resor för det skamligt låga priset av drygt fyra tusen till Grekland o Spanien. Men jag o Mehmet har bestämt oss för att ha is i magen och vänta till så länge som i helgen innan vi slår till på något. SOM JAG LÄNGTAR! Vår första riktiga semesterresa tillsammans. Vi var visserligen i Istanbul över en långweekend för något år sedan, men där trivdes vi inte alls o gick mest o räknande ner tiden tills vi skulle få åka hem igen. Och Istanbul är ju fortfarande Turkiet, så det blev ju liksom lite granna same same.

I helgen spelar Mehmets fotbollsklubb en match mot cancer, där de möter TV-laget. Jag funderar på om vi ska gå o kolla på den, då det är alldeles bortanför där vi bor. Inträdet var billigt och fungerade som en lott där man kunde vinna fina priser. Sen på söndag så verkar det som att Mehmet är uttagen till en seriematch...

U-Laget som spelar mot Igelstorps IF Söndag 13/5 på Igelvallen kl. 15.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar