lördag 5 maj 2012

Snart semester

Så kan man ju undra vad vi har för planer här framöver. Ja, det enda jag längtar till just nu är SEMESTER, SOL och BAD. Och det är faktiskt inplanerat inom de närmsta veckorna. Om tre veckor har vi nämligen tänkt åka på en 2 veckors charterresa. Och denna gången blir det inte Turkiet, utan vi har snarare tänkt oss Rhodos, Kreta, Cypern, Mallis eller annan grekisk ö. Det enda vi väntar på nu är att priserna ska gå ner några hundralappar till, sen slår vi till. Jag är så otroligt glad för att vi har lyckats spara ihop de här pengarna trots att vi bara levt på min lön sen vi blev två här hemmma för Mehmet har ju inte en enda krona i inkomst just nu. Det är ju inte själva resorna som är så dyra, utan pengarna man behöver för uppehället o nöjena på plats. Vi vill äta ute, unna oss några drinkar, någon utflykt, kanske hyra en vespa, solstolar och lite shopping. Det bästa vore kanske om man kunde bo i lägenhet så att man kunde laga lite egen mat vissa dagar. Men det ska bli såååå skönt att komma iväg. Tyvärr så blir det ju inte någon mer ledighet för oss under sommaren sen, då Mehmet ska jobba. Men sen när Mehmet slutat sommarjobbet så ska vi ta ytterligare 3 veckors semester. Jag kommer berätta senare om vad vi tänkt att hitta på då =)

Åh, jag kan knappt vänta =))) Tänk att jag om 3 veckor får slå mig ner på en solstol på någon vacker sandstrand någonstans och bara njuta. Jag vill bli BRUN, BRUN och åter BRUN!!! Jag vill bli bortskämd, få frukost och middag serverad, ha möjligheten att bara slå mig ner och ta en öl eller drink någonstans och gå och fixa fötter och naglar. ME LIKE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar