måndag 17 oktober 2011

Not very speciel

Nej min blogg är inte rolig nu, det får jag helt hålla med om.

Så vad händer i mitt liv och i min vardag. Ja, det klassiska som börjar bli lite av en tradition såhär efter 6 veckor. Skolan tar all min tid. Hade då en tenta som började förra måndagen och det var deadline på den igår kl. 23.59. Därefter skulle länken försvinna för att ens kunna lämna in. Jag planerade att skriva tentan, som var på 4 frågor och 50 poäng, under torsd-lördag. Men det var bara det att jag blev helt låst på fråga 1 som jag inte förstod, så kunde då inte komma vidare till de andra frågorna. Där satt jag fast i 3 hela dagar, o även om jag så tappert försökte få ett förtydligande från läraren så ville han inte hjälpa mig vidare. Han ansåg att jag var tvungen att själv förstå och veta hur jag skulle besvara frågan. Ja, där satt jag som sagt. Frågade hur många personer som helst om råd, men det är ju inte så enkelt för andra som dels aldrig har läst på högskola och dels aldrig har läst marknadsföringsämnet. Till slut på lördag kväll så fick jag tips från en kurskamrat på nätet så att jag kunde genomföra fråga 1. Men då var vi redan inne på söndag morgon. Det innebar att jag fick köra ett riktigt mardröms-race på 12 effektiva timmar av tentaskrivande under gårdagen. Jag satt alltså, knappt utan att blinka, från 12 på dagen till 1 på natten, med endast en timmas paus. Det sista jag ville skulle hända inför denna tenta var just det... men så blev det. Och inte blev det bättre av att jag till 99% inte ens kommer att bli godkänd. Och det handlar inte om att jag betvivlar mina svar på frågorna. Det handlar om att jag inte ens lyckades besvara så många delar i tentan att jag ens kan komma upp till de poäng som krävs för godkänt.

Så det är bara att bita ihop, tänka på nått annat o ta smällen när den kommer. Blir jag godkänd så ska jag bjuda alla på bubbel, jag lovar.

Idag har jag ju då följdaktligen ingen som helst energi kvar i kropp o knopp. Jag kände mig så fri och lycklig och lättad när jag vaknade denna morgon, men allt eftersom timmarna gick så rann all energi bara bort. Jag hade tänkt att diska, tvätta upp för hand, fixa iordning mig själv, gå och storhandla och kanske slå till på en pedikyr. Istället får jag nog bara slappa under större delen av dagen och sen ta tag i.... en skoluppgift. Taaaddaaaa, vilken suprise va =( Men ska nog försöka mig på lite diskning och tvättning ändå. Jag har aldrig i mitt tidigare liv upplevt att det känns som en lyx att ha tid för att diska och tvätta, men så känns det faktiskt nu. Nästan så jag blir lite skrämd över att ha egen tid som jag får göra vad jag vill med. Ska nog slå på stort och laga güvec helt själv idag. Får se om det kan falla Mehmet i smaken.

Här i Alanya går vädret verkligen upp och ner. Just nu brakade åska, blixt, blåst och regn loss av bara sjutton. Det är såhär det är den här tiden på året, även om jag tycker att det kommit väldigt tidigt just i år. Jag hoppas dock att vädergudarna kan lägga på stora charmen från söndag och framåt för då kommer min mamma och syster ner och hälsar på en vecka. Ska bli roligt, att få hitta på lite skojsigheter och visa syrran stan, hon som inte varit här förut.

Jag har nu varit i Alanya halvtid. Det känns i stort sett som helt bortkastad tid tyvärr eftersom jag nästan inte haft en enda helledig dag för att njuta av friheten. Det har mer kännts som ett fängelse här och känns nästan som att jag börjar bli folkskygg o inte vill gå ut. Det här är inget som jag har velat ska hända, det är något jag har tvingats in i. När jag precis kommit till Alanya så såg jag fram emot långa härliga och lata dagar på stranden, vid poolen och fina kvällar med gott dricka och trevligt sällskap. Istället blev jag satt framför en jäkla dator dagarna i ända och kunde bara beskåda folks härliga semestrar utanför fönstret. Var det detta som jag sparade ihop 30.000kr för. Uuuuuunderbart!

FYI så har vi inte fått något svar på Mehmets UT ännu. Nu har det också gått en hel vecka sen jag mailade min handläggare i ärendet och inte heller det har jag fått svar på. Så imorgon börjar stora hetsjakten på Migrationsverkets chefer med flera. Wish me good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar