tisdag 4 oktober 2011

Kuckelikuuuuu - klockan är 7

Ja idag vaknade jag visst väldigt tidigt. Så skönt det är att vakna samtidigt som solen letar sig upp bakom berget. Himlen får så vackra färger och luften känns så frisk och ren.

Vad har jag pysslat med de senaste dagarna då. Jo, i söndags så tog jag och Mehmet bussen till Kipa mellan mina studiepass. Vi älskar att gå omkring i stora varuhus och att storhandla. Jag köpte i vilket fall ett par rosa stora ringar till öronen i smycketsbutiken som ligger där. Sen inne på själva matbutiken så fyndade vi en hel del 1 liras och 2 liras saker, de hade lågprisvecka där i butiken. När vi var påväg mot kassorna så mötte vi på Anna och hennes Mehmet där lite oväntat. Vi alla tog sen gratisbussen hem därifrån och jag måste faktiskt säga att den bussen var smidigare än att ta lokalbussen som man ju dessutom betalar för.

På kvällen bakades det pizza här hemma. Allt gjordes från grunden, från brödet till tomatsåsen. Men brödet blev himla knepigt, som en blandning mellan pizzabotten o pajbotten. Tomatsåsen blev dock helt suverän för att inte tala om fyllningen. Trots att Mehmet slitit med den här pizzan i säkert en timma så orkade vi inte äta så mycket av den. Men den var kalasfin dagen efter =)

Igår hade jag en sån där otroligt intensiv pluggdag igen. Jag satt från morgonen till sena kvällen för att hinna läsa klart kurslitteraturen och för att skriva en teorireflektionsrapport som var tvunget att lämnas in igår senast kl. 24. Jag blev klar strax efter 20 och kände för en gångs skull att jag hade lite energi över till att hitta på något. Mehmet som är hemma och inte börjat på något nytt jobb ännu och var ganska så uttråkad, ville mer än gärna göra något med sin kära fru. Så vi tog våra handdukar, en påse chips och några öl och cider och gick ner o satte oss på stranden vid 22 tiden. Vi mös lite där, satt o pratade, såg på stjärnorna och på det brusande havet. Jag kunde dock inte slappna av och det var faktiskt rätt så kyligt där nere, så vi blev inte långvariga. Jag hade så mycket orolighetstankar i huvet och jag vet att det är skolan som gör mig sån. Den är verkligen inget rolig längre. Dessutom kände jag mig som en grottmänniska till utseendet också. Jag MÅSTE verkligen gå till frisören samt fixa mina fötter och mina armar. Så idag blir det nog att ta tag i detta. Jag kan inte gå o vantrivas såhär för något som är så lätt åtgärdat.

Kanske en liten tupplur på det här ;) See you babes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar