lördag 7 januari 2012

Annandagen och dagarna efter

Juldagen hände det inte mycket. Både jag o Mehmet var slutkörda efter allt som varit så stannade bara hemma o tog det väldigt lugnt. På Annandagen hade jag, mamma o syrran bestämt att ha lilla julafton här hemma. Jag o Mehmet dukade fint, jag lagade turkisk güvec som syrran hade önskat och dom älskade det. Serverade grytan med nygräddat ciabatta. Efterrätten hade mamma lagat - en ljuvlig äppelpaj med vaniljvisp o jag åt nog mer av det än av själva maten =)

Sen bytte vi julklappar med varandra. Mehmet fick presentkort av syrran på en lunch och sen ett besök på Arenabadet här i stan. De ska gå dit om ett par veckor. Jag fick pengar av syrran och av mamma samt ett presentkort på Lindex av mamma. Mehmet fick vantar, mössa, sockar o en luvtröja av mamma. Själv hade jag köpt en stor matkorg till mamma, presentkort på fotvård samt ett halvkilo nymalt julkaffe. Syrran fick en flaska vin, trisslotter och den nya boken av Mia Skäringer. Dom verkade nöjda o glada och så var också jag o Mehmet. Resten av kvällen blev lugn o skön, precis som vi hade önskat.

Dagen där efter var det dags för mig att börja jobba igen. Jag jobbade alla mellandagarna mellan jul o nyår men det kändes riktigt jobbigt att behöva lämna Mehmet själv hemma sådär fort. Men det var ju bara fyra dagar, så det fick ju gå. Jag ordnade så han kunde använda datorn, kolla på dvd om han ville och sa att han också var välkommen att komma upp till mig på jobbet när han än ville. Han var dock extremt uttråkad de här dagarna och att sitta hos mig på kontoret insåg vi var helt lönlöst eftersom vi har så mycket att göra nu att jag inte har någon som helst tid över för honom. Istället fick han hålla sig mycket hemma, sköta markservicen och visst gjorde han det. Vilken lyx det var att komma hem till nydiskat o nylagad mat de här dagarna... kände mig riktigt bortskämd faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar