fredag 7 januari 2011

Trökdagar

Ja, vi gör inget här hemma, det händer liksom inget och det regnar lite eller mycket varje dag. De senaste dagarna har det varit sådär svinkallt inne igen. Inte så konstigt kanske. Idag och imorgon ska det vara 2 grader ute på natten. Tur att vi kan stänga in oss i sovrummet med stängd dörr och sätta ACn på 30+.

Jag har typ inte gått utanför dörren på flera dagar. Jag försöker att sitta med skolarbete så mycket det går. Har bara 1,5 vecka på mig nu tills det skall vara inlämnat och igår satt jag i tankar om ifall jag har tagit mig vatten över huvet. Vi ska skriva en rapport om nuvarande och framtida turism på valfritt resmål och jag har valt Norra Cypern, alltså Turkiska republiken Cypern, den nordliga tredjedelen av ön som ockuperades av turkarna 1974. Behöver jag säga att det inte är lätt att hitta fakta om denna plats som turistresemål och att mycket av det som står att läsa handlar om politik (mitt absoluta favoritämne... NOT). Så jag satt i valet i kvalet igår om jag skulle börja om helt från början eller inte. Men jag känner att tiden är knapp så jag kör på så gott det går på Nordcypern istället.

Igår grät jag många skvättar. Jag o Mehmet pratade om hur det blir nu när vi ska skiljas åt och tårarna bara kommer och slutar inte att rinna. De känns så hemskt alltihopa. Om han ändå bara hade fått åka med mig hem när och hur han ville utan att pappa Turkiet ska behöva bestämma det. Men nästa år så är förhoppningarna att vi ska försöka få honom med till sverige. SOOOOM jag längtar efter att få visa honom allt där hemma, så mycket vi ska göra, jag vill, jag vill, jag vill nuuuu!!!

Här om dagen var jag och Mehmet ut på en promenad utmed stranden. Vi hade ett samtal om framtiden och dess planer. Ja det är verkligen inte lätt att enas med två starka viljor som har så mycket planer och förhoppningar som inte riktigt går åt samma håll. Men efter en stund när vi haft några hetsiga diskussioner så slog vi oss ner på en gungbänk vid vattenplatsen nere vid stranden, och diskuterade lite till och blev till slut skapligt eniga. Man måste verkligen bita sig i läppen, ha tålamod, sansa sig, ha förståelse mm för att komma överens i vissa frågor.

Denna dagen blir precis som de tidigare... plugg, sitta inne, surfa lite och äta en massa smarr!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Förstår att det måste kännas tungt att snart åka hem och lämna älsklingen där... Distansförhållande är INTE kul!

    Om det är något du undrar över Norra Cypern så kan du bara fråga; Hasan har ju bott där i 6 år och är medborgare så han vet nog en del, tror jag. Själv har jag inte varit där (av en anledning som jag inte vill ta upp här) men det ser sååå fint ut på bilder iaf.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Fin bloggen blev gums!

    SvaraRadera