onsdag 5 januari 2011

Dåligt med uppdateringar, jag vet.

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera bloggen just nu. Men jag försöker att tillbringa så mycket tid med min sambo som möjligt, o inte sitta o nörda själv framför datorn halva dagarna.

Vi har bara 10 dagar kvar här nere tillsammans nu. Det skär enormt i hjärtat när jag tänker på att jag måste skiljas från Mehmet o åka hem. Fy fan vad jag kommer sakna honom, det finns inga ord för att beskriva det!!!!!! Att somna och vakna upp tillsammans varje dag, att handla och laga mat åt varandra eller tillsammans, att ge varandra beröm, komplimanger, beröringar, blickar, att ha någon som kittlar mig, retar mig, busar, skojar, skojbråkar, brottar ner mig, sjunger för mig flera gånger varje dag (både vackra kurdiska kärlekssångar o lite vanliga sånger med helt fel engelsk text ;).

Jag har nog inte riktigt fattat att jag ska åka hem än. För någon månad sen så skrämde mig tanken att komma hem till iskalla sverige, börja jobba och tillbaka till tristessen... men nu känns det på något sätt inte så farligt längre. Jag vet inte om det är just för att jag inte har förstått att det är på riktigt att jag ska åka hem, eller om det är för att jag har blivit lite mättad av Alanya (?). Ska trots allt bli underbart att träffa mina kollegor på jobbet igen, min underbara chef som jag tänkt på nästan varje dag här nere. Och att få komma hem till min soffa, min säng och svensk mat som jag nämt flera gånger.

Jag har planerat att åka till Adiyaman i februari. Så det innebär att det bara kommer vara en dryg månad tills jag får träffa Mehmet igen. Jag ska vara där en vecka och det kommer verkligen bli annorlunda och högintressant.

Efter den resan så blir det en tripp ytterligare till antingen Adiyaman i 9 dagar eller till Alanya i 10 dagar, har inte riktigt bestämt mig ännu. Detta blir i alla fall i april över påsken och är då alltså 6 veckor från det att jag åkt hem efter första Adiyaman resan. Jag vet ju inte vad jag kommer tycka om Adiyaman och om det är så klokt att boka två resor dit på så kort tid om jag inte alls klarar av livet de har där. Och Alanya känns ju rent spontant mer lockande om jag ska vara ärlig. Men jag får se hur jag gör. Har hittat billiga flygbiljetter i april till Alanya och jättebilligt och bra hotell, om det nu blir så.

Efter denna resan så blir det ytterligare en. Alanya 3-4 veckor i juni står då inplanerat i kalendern. Men det är ju under förutsättning att jag får denna semester beviljad. Men jag hoppas ju det eftersom jag o Mehmet då har lite planer, som jag återkommer till längre fram ;)

Ni får ge er till tåls med våra vidare framtidsplaner!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du ska åka till Adiyaman, min kille har lite mostrar och mormor där så vi har pratat flera gånger om att vi ska åka dit och hälsa på.
    Ska bli intressant att läsa hur du tycker att det är, så man vet ska avstyra ev. resa;)

    Måste bara såga att du och Mehmet verkar vara så söta tillsammans. Önskar er all lycka!

    SvaraRadera