måndag 10 januari 2011

Inte långt kvar nu =S

Ja nu är det inte många dagar kvar i detta land. Jag är totalt förvirrad... Jag har liksom inte tänkt någonting på det där hemma, jag har helt och fullt levt livet här nere med allt vad det innebär och nu, helt plötsligt, ska jag bryta upp allt o åka hem igen. Ja det känns inte skoj, det måste jag säga. Jag önskar jag kunde bo här för alltid. Turkiet och Alanya har ju så mycket mer att ge mig än tröklivet där hemma. Men jag vet verkligen inte något lämpligt sätt hur vi ska kunna försörja oss här nere. Jag vill ha ett jobb, men inget skitjobb bara för att få pengar utan ett jobb som jag trivs med, som jag är duktig på och som ger mig något, en utmaning. Jag kontaktade Svenska Exportrådet för att få tips om svenska företag som är etablerade i Turkiet. Av en lista på 50 företag så var typ alla stationerade i Istanbul (där vill vi verkligen inte bo) och endast ett företag fanns här i Alanya... en hotellkedja, otippat!

De senaste dagarna så har vi inte gjort så myckt, igen =) Igår satt jag dock o pluggade i oräkneligt många timmar, typ 5-6. Och jag måste säga att det som såg så mörkt ut kring arbetet med Norra Cypern har nu från igår vänt och jag har positiva energier. Samtidigt vågar jag inte hoppas på för mycket med risk för ett bakslag. Det ser ut som att jag ska hinna bli klar med arbetet innan jag lämnar Alanya, så att jag slipper sitta 1-2 dagar när jag kommer hem till Sverige, för då lär jag ha annat att göra.

Denna dag blir den andra lik, plugga står på schemat. Solen har lyst på himlen några dagar nu, så även idag, så vore ju toppen om man kunde ta sig ut och fixa lite ärenden som jag skutit på hur länge som helst nu. Gäller att passa på när inte regnet strilar ner.

Önskar alla en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar